Viestinnän ja markkinoinnin rooli yrityksen profiloitumisessa, myynnissä ja liiketoiminnan kasvattamisessa on kiistaton. Viestintä on jo laajasti siirtynyt tukitoimien joukosta kohti yrityksen ydintä. Liiketoiminnan mittarit ovat usein paras lähde kertomaan viestinnän ja markkinoinnin paremman suunnittelun ja tehokkaampien toimien tarpeesta.

Aina viestintä ja markkinointi ei kuitenkaan vastaa liiketoiminnan tavoitteita.

 

Mistä tietää tekevänsä oikeita asioita?

Tuloksellinen viestintä vastaa osaltaan näiden liiketoiminnan osa-alueiden tarpeisiin:

Parhaimmatkin aikeet voivat kuitenkin kaatua operatiiviseen osaamattomuuteen. Viestinnän järkevä toteutus kattaa fiksusti organisoidut tiimit, projektit, työkalut, prosessit, ajoitukset ja olennaiset mittarit. Kun toimia tarkastellaan analyyttisesti eli viestinnän tuloksia peilataan liiketoiminnan tuloksiin systemaattisesti, ollaan oikeiden asioiden äärellä.

Aidosti vaikuttava viestintä tulee aina suhteuttaa liiketoimintaympäristöön. Kansainvälisessä kontekstissa on ymmärrettävä todellisen lokalisoinnin arvo: Ehdotetaan ja tehdään toimenpiteitä, jotka toimivat markkinalla. Toisaalta uskalletaan olla tekemättä globaaleja toimia nimetyllä markkinalla, jos tiedetään ettei se tuo relevantteja tuloksia.

Toimiston ja asiakkaan yhteistyössä kaikki tämä tarkoittaa sitä, että toimisto osaa ja uskaltaa konsultoida. Aidosti.

Akvamariinin ytimessä:

 

Lue lisää strategisista palveluistamme!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *