Tarinamme2019-01-24T15:08:20+00:00
YRITYS

Akvamariinin tarina: 15 vuotta viestinnän kokemusta

Akvamariini Porter Novelli on strateginen viestintätoimisto, joka rakentaa brändejä pitkällä kokemukseen ja osaamiseen perustuvalla tarkalla vainulla.

Toimistomme juhlii vuonna 2019 viidettätoista kunniakasta vuottaan, joista jokainen on ollut pullollaan viestinnän haastavia, voitokkaita ja ennen muuta tuloksekkaita käänteitä.

 

Trendejä vastaan – tai niiden edellä

Akvamariinissa on aina uskottu pitkäjänteiseen, moniulotteiseen ja innovatiiviseen brändin rakentamiseen. Tekojamme valaiskoon muutama esimerkki.

Viime vuosikymmenellä halusimme asiakkaidemme kuluttajabrändit paremmin toimittajien ja vaikuttajien ulottuville: syntyi Akvamariini Showroom. Oli erikoista, että konsultoiva toimisto liittyy asiakkaan konkreettisiin tuotteisiin. Meille kaikkien aistien hyödyntäminen oli kuitenkin tuttua ajattelua jo elintarvikeasiakkuuksistamme.

Pian tämän jälkeen mietimme, että myös elintarvikeasiakkaiden olisi toimialana hyödyllistä esitellä uutuuksiaan yhdessä – sulassa sovussa kilpailijoiden kanssa. Syntyi Suomen suurin elintarvikealan pressipäivä, Food for Media. Media ja toimittajat rakastavat 10 vuotta täyttävää konseptiamme, aina satapäisen vierailijajoukon todistamana.

 

Luovuus, realismi ja projektinhallinta

 

Niin yksittäisten asiakkaiden kuin kokonaisten toimialojenkin railakkaastikin vaihtelevat viestinnälliset tilanteet ovat haastavuudessaan aina myös hyvin palkitsevia. Juuri siksi tiimimme tekeekin työtään niin intohimoisesti

Akvamariini viestii luontevasti yritysten osto- ja sulautumisprosesseista tai kauden tuoteuutuuksista, rakentaessaan samalla brändin pitkän linjan profiilia. Usein myös kehitämme asiakkaidemme viestintävalmiuksia tai pelastamme heidät yllättävistä tilanteista. Tekemisen skaala liikkuu kohderyhmäosaamisen detaljeista vaikkapa vastuullisuusviestinnän viitoittamiseen. Kun luovuus ja realismi päivittäin lyövät toiminnassamme kättä, tulokset viimeistellään rautaiseen projektinhallintaan nojaten.

Jokapäiväisen työmme suolana on kansainvälisyys. Pohjoismainen kumppanuusverkostomme on ollut ilomme alusta saakka, ja jo 2007 siirryimme yhdessä Porter Novellin globaalin viestintätoimistoverkoston edustajiksi. Hyvät henkilösuhteet edistävät asiakkuuksia yli rajojen.

Vuonna 2018 muutimme saman katon alle strategisen partnerimme, digimarkkinointitoimisto Grapevinen kanssa. Asiakkaille uusi yhteinen aikakautemme tarjoaa lisää syvällistä osaamista samalta luukulta: entistä parempaa asiantuntijuutta ja palvelua vähemmällä vaivalla.

Karttuneet kokemukset, henkilöstön vahva osaaminen ja laajat henkilösuhteet – siinä kaiken kaikkiaan mainiot eväämme myös tulevaan.

 

Tervetuloa mukaan yhteiselle matkalle!