Tehokas viestintä
kasvattaa
työsi tuloksia​

 

Parhaisiin tuloksiin päästään oikeiden osaamisalueiden yhdistelmällä. Tarjoamme tiimin, joka koostuu tarvitsemistasi asiantuntijoista, ja käytämme laajaa kanavavalikoimaa.

Brändinrakentamisen elementit Akvamariinissa

Tavoitteet ja kohdennus

Strateginen suunnittelu
Maineenhallinta, profiloiminen, vastuullisuus, työnantajamielikuva 
Kriisiviestintä, issues management, nopean reagoinnin valmiudet
Media-, vaikuttaja- ja asiantuntijaviestintä, suora kuluttajaviestintä

Taustatekijät

Asiakasymmärrys kotimaassa ja kansainvälisesti 
Mediaympäristön ja kohderyhmien tuntemus
Toimialaosaaminen ydinaloillamme
Asiakkaan sparraaminen ja valmentaminen

Toteutukset

Yritys- ja tuoteviestintä, uutiset ja lanseeraukset 
Konseptoidut palvelut, kuten toimialatapahtumat ja elintarvikealan kuluttajapalvelu
Digimarkkinointi, mainonta ja kampanjat
Seuranta, analytiikka ja toimintaa uudistavat johtopäätökset
Datalähtöisyys ja päätöksenteon tuki

Tavoitteet ja kohdennus

Strateginen suunnittelu
Maineenhallinta, profiloiminen, vastuullisuus, työnantajamielikuva 
Kriisiviestintä, issues management, nopean reagoinnin valmiudet
Media-, vaikuttaja- ja asiantuntijaviestintä, suora kuluttajaviestintä

Taustatekijät

Asiakasymmärrys kotimaassa ja kansainvälisesti 
Mediaympäristön ja kohderyhmien tuntemus
Toimialaosaaminen ydinaloillamme
Asiakkaan sparraaminen ja valmentaminen

Toteutukset

Yritys- ja tuoteviestintä, uutiset ja lanseeraukset 
Konseptoidut palvelut, kuten toimialatapahtumat ja elintarvikealan kuluttajapalvelu
Digimarkkinointi, mainonta ja kampanjat
Seuranta, analytiikka ja toimintaa uudistavat johtopäätökset
Datalähtöisyys ja päätöksenteon tuki

Viestintästrategia

Viestintä voi olla strategista vain, jos sitä toteutetaan liiketoimintasuunnitelmaan liittyen.

Koska tunnemme toimialasi syvällisesti, pääsemme keskusteluissa suoraan asiaan. Se tekee kumppanuudestamme helppoa, osuvaa ja tehokasta.

Viestintästrategia toteutetaan yrityksen avainhenkilöitä kuulemalla ja heidän kanssaan keskustelemalla. Ydinasiat kirjataan dokumenttiin niin, että sitä on helppo lukea ja päivittää.

Strategiatasolla katsomme mielellämme aina muutaman vuoden eteenpäin.

Viestintästrategia

Viestintä voi olla strategista vain, jos sitä toteutetaan liiketoimintasuunnitelmaan liittyen.

Koska tunnemme toimialasi syvällisesti, pääsemme keskusteluissa suoraan asiaan. Se tekee kumppanuudestamme helppoa, osuvaa ja tehokasta.

Viestintästrategia toteutetaan yrityksen avainhenkilöitä kuulemalla ja heidän kanssaan keskustelemalla. Ydinasiat kirjataan dokumenttiin niin, että sitä on helppo lukea ja päivittää.

Strategiatasolla katsomme mielellämme aina muutaman vuoden eteenpäin.

Viestintäsuunnitelma

Suunnittelumme nojaa vahvaan viestinnän osaamiseen ja toimialatuntemukseen. Asiakasymmärrys näkyy sekä strategioissa että toteutuksissa.

Data ja analytiikka ovat keskeisessä roolissa: autamme tunnistamaan liiketoiminnan kannalta olennaiset havainnot ja hyödyntämään niitä päätöksenteossa. Yhdistämme myös datan ja alkuperän tarinaksi, joka rakentaa kuluttajaluottamusta ja vahvistaa vastuullista brändiä.

Palvelemme brändejä sekä Suomen markkinoilla että viennissä.

Viestintäsuunnitelma

Suunnittelumme nojaa vahvaan viestinnän osaamiseen ja toimialatuntemukseen. Asiakasymmärrys näkyy sekä strategioissa että toteutuksissa.

Data ja analytiikka ovat keskeisessä roolissa: autamme tunnistamaan liiketoiminnan kannalta olennaiset havainnot ja hyödyntämään niitä päätöksenteossa. Yhdistämme myös datan ja alkuperän tarinaksi, joka rakentaa kuluttajaluottamusta ja vahvistaa vastuullista brändiä.

Palvelemme brändejä sekä Suomen markkinoilla että viennissä.

Lanseerausviestintä ja tapahtumat

Tuotteiden ja palveluiden lanseeraus on jatkuvaa työtämme, sillä monet toimialamme elävät uutuuksista. Olipa kyse ruoasta ja juomasta, vaatteista ja varusteista, hyvinvointivalmisteista tai lääkkeistä, kodin ja vapaa-ajan tärkeistä elementeistä – näemme syvälle kuluttajien ja median liikkeisiin.

Myös tapahtumien suosio erottaa jyvät akanoista. Pureutuminen substanssiin ja ohjelman rakenne ratkaisevat. Ja jotta tulos palvelisi brändiä, on osattava edetä sen omilla ehdoilla. Päälle liimattu ei kiinnosta.

Luomme viestintää, joka tuotteesi pysyy mielessä pitkään h-hetken jälkeenkin.

Valmennukset

Kiitettyjen valmennustemme kohderyhmiä ovat avainhenkilöt ja johtoryhmät. 

Räätälöimme videoitavat haastatteluharjoitukset osallistujien mukaan – kotimaassa ja kansainvälisesti.

Valmennuksemme ovat aina kannustavia ja osaamista vahvistavia. Usein kotiin viemisenä on myös aiheita ja teemoja, joiden viestinnästä yrityksessä on syytä keskustella yhdessä tarkemmin, jotta ulospäin menevät viestit ovat samat.

Valmennuksemme jälkeen on selvää, että median kanssa toimiminen on aina mahdollisuus!

Kriisiviestintä

Kriisi tulee yllättäen, ja silloin on suunnitelmien oltava valmiina mainehaittojen välttämiseksi.

Tuoreutamme yrityksen kriisiskenaariot ja kriisiviestinnän prosessin. Luomme yritykselle käytännönläheiset ohjeet ja toimintamallit, joita on jatkossa helppo päivittää.

Autamme sinua akuutissa tilanteessa. Valmennamme myös mielellämme organisaatiosi oikeanlaiseen havainnointiin, ajatteluun ja toimintamalliin.

Data ja kuluttajaviestintä

Data on yhä keskeisemmässä roolissa kuluttajaviestinnässä. Yhdistämme viestinnän asiantuntemuksen, syvän toimialaosaamisen ja data-analytiikan käytännönläheiseksi palveluksi.

Analysoimme kuluttajadataa, tuotetietoja ja vastuullisuusinformaatiota. Muokkaamme ne vaikuttavaksi viestinnäksi, joka tukee kuluttajan päätöksentekoa, brändiluottamusta ja kansainvälistä kilpailukykyä. Palveluihimme kuuluvat mm. tekoälyyn perustuva FoodBot-kuluttajapalveluratkaisu sekä dataperusteinen sisällöntuotanto. Niiden avulla yritykset voivat lisätä läpinäkyvyyttä, vastata nopeasti kuluttajien odotuksiin ja rakentaa vahvempaa brändiä sekä kotimaisilla että vientimarkkinoilla. Olemme Food Data Finlandin jäsenyritys.

Brändinrakennusta online

Elintarvikealan kuluttajapalvelu

Helpotamme elintarvikealan yritysten arkea kuluttajapalvelun kautta jo vuodesta 2018 (Akvamariini est. 2004). Konseptimme on testattu 25 000 tiedusteludialogilla. Vastaamme kuluttajapalautteista brändin näköisellä otteella sesonki- ja ongelmapiikit tehokkaasti hoitaen sekä hyvityksistä huolehtien. Yrityksesi arki kevenee, ja palaute muuttuu helposti hyödynnettäväksi tiedoksi. Kehitämme palvelua jatkuvasti myös tekoälyratkaisujen kuten FoodBotin avulla.

Tuotetietojen hallinta: GS1 Synkka ja räätälöidyt ratkaisut

Tuemme yritystäsi GS1 Synkka -tuotetietopalvelun ja GS1 Rekisterin hallinnassa – myös kuvien käsittelyssä ja päivityksissä. Tiimimme hallitsee tuotetiedon standardoinnin, tiedonsiirrot ja automaatiot sekä verkkokaupan suorituskyvyn mittaamisen datan avulla. Osana palvelukokonaisuutta kehitämme myös 2D-ratkaisua, joka tuo uutta läpinäkyvyyttä ja kuluttajaviestinnän mahdollisuuksia.

Pidämme viestit hallinnassa – aina brändinmukaisesti, aiheesta riippumatta.

Brändinrakennusta online

Elintarvikealan kuluttajapalvelu

Helpotamme elintarvikealan yritysten arkea kuluttajapalvelun kautta jo vuodesta 2018 (Akvamariini est. 2004). Konseptimme on testattu 25 000 tiedusteludialogilla. Vastaamme kuluttajapalautteista brändin näköisellä otteella sesonki- ja ongelmapiikit tehokkaasti hoitaen sekä hyvityksistä huolehtien. Yrityksesi arki kevenee, ja palaute muuttuu helposti hyödynnettäväksi tiedoksi. Kehitämme palvelua jatkuvasti myös tekoälyratkaisujen kuten FoodBotin avulla.

Tuotetietojen hallinta: GS1 Synkka ja räätälöidyt ratkaisut

Tuemme yritystäsi GS1 Synkka -tuotetietopalvelun ja GS1 Rekisterin hallinnassa – myös kuvien käsittelyssä ja päivityksissä. Tiimimme hallitsee tuotetiedon standardoinnin, tiedonsiirrot ja automaatiot sekä verkkokaupan suorituskyvyn mittaamisen datan avulla. Osana palvelukokonaisuutta kehitämme myös 2D-ratkaisua, joka tuo uutta läpinäkyvyyttä ja kuluttajaviestinnän mahdollisuuksia.

Pidämme viestit hallinnassa – aina brändinmukaisesti, aiheesta riippumatta.