Sport2019-09-17T09:52:09+02:00

Project Description

Oikeat suhteet ratkaisevat sporttiviestinnässäkin

Akvamariinilla on 12 vuoden syvällinen kokemus sporttibrändien tuloksellisesta rakentamisesta ja kasvattamisesta viestinnän keinoin.

Haasteet ovat myönteinen asia
Sportti- ja outdoor-brändien suosio jatkaa kasvuaan, kun hyvinvointitrendit ottavat yhä suuremman roolin kuluttajien arjesta. Sama trendi liittyy myös alan ammattilaisten työhön. Kiinnostus kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin sekä liikunta, jonka suunnitteleminen on yhä osaavampaa, ja omien rajojen testaaminen kiinnostavat yhä enemmän myös mediaa ja somevaikuttajia.

Brändien runsauden keskellä uniikki positiointi onkin keskeistä, jotta tuotemerkki saa omat vahvuutensa selkeästi esiin ja näyttää itseltään kohderyhmiensä silmissä.

Akvamariinin pitkän linjan työ kymmenien sportin kärkibrändien kanssa on luonut toimistollemme vahvan näkemyksen siitä, miten erityyppisten brändien viestintää ja profiloitumista kannattaa rakentaa.

Ratkaisumme kumpuavat toimialaosaamisesta
Strateginen yhteistyö toimialan perinpohjaisesti tuntevan toimistomme kanssa tuo todistetusti tulosta kerta kerran jälkeen. Tuloksellinen viestintä rakennetaan juuri brändin uniikkien myyntiargumenttien pohjalle – unohtamatta yrityksen laajempaa merkitystä ja olemassaoloa.

Kansainvälisetkin brändit tarvitsevat vahvaa paikallista osaamista myös silloin, kun brändiohjeet kattavat useita markkinoita; näin palvellaan parhaiten myös sidosryhmiä ja yhteistyötahoja, kuten mediaa, vaikuttajia, urheilijoita ja lajiliittoja. Strategisissa suhteissa ja synergiassa on suurta voimaa.

Outdoor- ja sporttialalla yksityiskohdat ja tarinat ovat keskeisiä. Tekniset ominaisuudet on osattava viestiä tarkasti; esimerkiksi tekstiileistä viestivän tekstiiliosaaminen on välttämätöntä. Syvällisellä toimialaosaamisellamme ja ainutlaatuisilla viestinnällisillä ratkaisuillamme kiteytämme brändin ydinviestit ja luomme niistä ajan henkeen sopivia, kohderyhmiä innostavia ilmiöitä ja merkityksiä.

Tulokset kertovat kaiken
Median ja vaikuttajakentän murroksessa oikeat suhteet ja inspiroivan uniikit toteutukset rakentavat brändin tarinaa pitkällä aikavälillä.

Puhuttelevat toteutukset vaikuttajayhteistöissä, elämyksellisissä tapahtumissa tai mediaosumissa tuottavat asiakkaillemme loistavia tuloksia vuosi toisensa jälkeen. Tarkasti kohdennettujen sporttiviestinnän toimien avulla olemme yhtenä esimerkkinä onnistuneet yli kaksinkertaistamaan tunnetun asiakkaamme ansaitun media-arvon jälleen viime vuonna; meillä on kokemusta uuden hyvinvointi-ilmiön luomisesta sekä brändin nostamisesta kuluttajakysynnän kärkeen Suomen markkinoilla.

Retkeily, vaellus, polkujuoksu, liikuntavälineet, jalan terveys, juoksu, kuntoilu, ulkoiluvaatteet, tekstiiliosaaminen, alppihiihto, lastenvaatteet, uinti, terveysteknologia, ulkoilu, vapaa-aika, hiihto, laskettelu, purjehdus, tapahtuma, bränditilaisuus, demo, media, lehdistöviestintä, pressipäivä, sesonki, vuosisuunnitelma, vaikuttajamarkkinointi, vaikuttajasuhteet, suora näkyvyys, ansaittu näkyvyys, brändin rakentaminen, toimialaosaaminen, jakelukanava, vastuullisuus