Outdoor- ja sporttiviestintä – kun oikeat suhteet ratkaisevat
Akvamariinilla on pitkän linjan syvällinen kokemus urheilu- ja hyvinvointibrändien tuloksellisesta rakentamisesta ja kasvattamisesta viestinnän keinoin. Outdoor- ja sporttiviestintä rakentuu oikeiden suhteiden ja ammattimaisen yhteydenpidon kautta.
Haasteet ovat myönteinen asia
Hyvinvointitrendit ottavat yhä suuremman roolin kuluttajien arjesta, ja sportti- ja outdoor-brändien suosio jatkaa kasvuaan. Sama trendi liittyy myös alan ammattilaisten työhön. Kiinnostus kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin sekä liikunta, jonka suunnitteleminen on yhä osaavampaa, ja omien rajojen testaaminen kiinnostavat yhä enemmän myös mediaa ja somevaikuttajia.
Brändien runsauden keskellä uniikki positiointi onkin keskeistä, jotta tuotemerkit saavat omat vahvuutensa selkeästi esiin ja näyttävät itseltään kohderyhmiensä silmissä.
Akvamariinin pitkän linjan työ kymmenien urheilun ja hyvinvoinnin kärkibrändien kanssa on luonut toimistollemme vahvan näkemyksen siitä, miten erityyppisten brändien viestintää ja profiloitumista kannattaa rakentaa.
Outdoor- ja sporttiviestinnän ratkaisumme kumpuavat toimialaosaamisesta
Strateginen yhteistyö toimialan perinpohjaisesti tuntevan toimistomme kanssa tuo todistetusti tulosta kerta kerran jälkeen. Tuloksellinen viestintä rakennetaan juuri brändin uniikkien myyntiargumenttien pohjalle – unohtamatta yrityksen laajempaa merkitystä ja olemassaoloa.
Kansainvälisetkin brändit tarvitsevat vahvaa paikallista osaamista myös silloin, kun brändiohjeet kattavat useita markkinoita; näin palvellaan parhaiten myös sidosryhmiä ja yhteistyötahoja, kuten mediaa, vaikuttajia, urheilijoita ja lajiliittoja. Strategisissa suhteissa ja synergiassa on suurta voimaa.
Outdoor- ja sporttiviestintä pitää yksityiskohtia ja tarinoita ovat keskeisinä elementteinä. Tekniset ominaisuudet on osattava viestiä tarkasti; esimerkiksi tekstiileistä viestivän tekstiiliosaaminen on välttämätöntä. Syvällisellä toimialaosaamisellamme, urheiluviestinnän taitamisellamme ja ainutlaatuisilla viestinnällisillä ratkaisuillamme kiteytämme brändin ydinviestit ja luomme niistä ajan henkeen sopivia, kohderyhmiä innostavia ilmiöitä ja merkityksiä.
Tulokset kertovat kaiken
Median ja vaikuttajakentän murroksessa oikeat suhteet ja inspiroivan uniikit toteutukset rakentavat brändin tarinaa pitkällä aikavälillä.
Puhuttelevat toteutukset vaikuttajayhteistöissä, elämyksellisissä tapahtumissa tai mediaosumissa tuottavat asiakkaillemme loistavia tuloksia vuosi toisensa jälkeen. Tarkasti kohdennettujen sporttiviestinnän ja urheiluviestinnän toimien avulla olemme yhtenä esimerkkinä onnistuneet yli kaksinkertaistamaan tunnetun asiakkaamme ansaitun media-arvon jälleen viime vuonna; meillä on kokemusta uuden hyvinvointi-ilmiön luomisesta sekä brändin nostamisesta kuluttajakysynnän kärkeen Suomen markkinoilla.
YouSport – urheilukaupan ammattimedia
YouSport on Akvamariinin kustantama suomalaisen urheilukaupan ainoa ammattimedia.
YouSport järjestää myös kahdesti vuodessa kahdesti vuodessa YouSport for Media -hybriditapahtuman, joka on sporttitoimialan yhteinen lehdistö- ja vaikuttajatapahtuma.