Akvamariinis och Grapevines gemensamma kundrelationer ökar2019-01-17T15:16:03+02:00
Ett effektivt partnerskap inom kommunikation och digital marknadsföring

Akvamariinis och Grapevines gemensamma kundrelationer ökar

 

Kommunikationsbyrån Akvamariini Porter Novelli och digitalmarknadsföringsbyrån Grapevine flyttade 2018 in i gemensamma lokaler i Autotalo. Byråernas portföljer kompletterar varandra på ett utmärkt sätt. 

I de gemensamma kundteamen betjänar över 20 experter på kommunikation och digitalmarknadsföring kunderna på ett och samma ställe.

Akvamariini Showroom med livsstilstema har dessutom etablerat sin position som forum för medier och påverkare sedan starten för över tio år sedan genom högklassig service och kvartalsvisa pressdagar.

 

– Det unika i denna lösning är att den kombinerar två specialområden samtidigt som den strävar efter att bevara och utveckla dem fortlöpande. Ur kundernas perspektiv erbjuder teamen nu allt mer omfattande och djup expertis. Konkret samarbete vidgar så klart samtidigt vyerna och synpunkterna, säger Akvamariinis vd Pia Jännes.

 

– Våra gemensamma tjänster återspeglar en djup kompetens som vi skräddarsyr enligt kundernas behov. Vi fokuserar på marknadskommunikation i de kommunikationskanaler och sociala medier där våra kunders målgrupper rör sig, berättar Grapevines vd Marika Siniaalto.

 

Övergripande marknadskommunikation som täcker hela köpprocessen

Strategisk kommunikation blir allt viktigare. Innehållskommunikation, som i Porter Novellis globala nätverk kallas Purpose Practice, intresserar nu varumärkesutvecklare. Det är lätt att förstå varför: konsumenternas åsikter och krav är viktiga.

I dag är även ansvarsfrågor viktiga i företagskommunikation.

Akvamariinis och Grapevines team utför strategisk planering som resulterar i såväl effektiva skräddarsydda relationer med medier och påverkare som framgångsrika kampanjer i sociala medier. Samma team kan erbjuda konsultation i analyser och kommunikation på ett mer allmänt plan samt i presskonferenser och högeffektiva kampanjer.

Akvamariini och Grapevine har ett gemensamt utbildnings- och coachningsutbud. Ta del av det här.

Fråga oss mer om våra gemensamma kundrelationer och referenser!

 

Kontakt

Akvamariini Porter Novelli: Pia Jännes, vd, 040 5038 571 pia.jannes@akvamariini.fi, www.akvamariini.fi

Grapevine: Marika Siniaalto, vd, 045 6744 768 marika.siniaalto@grapevine.fi, www.grapevine.fi

Byrå och Showroom: Runebergsgatan 5, 9 vån. (ingång från Södra Järnvägsgatan)

 

______________________________________________________________________________________

Akvamariini Porter Novelli är en strategisk kommunikationsbyrå som grundades 2004 och som utvecklar varumärken genom smart kommunikation.  Exempel på byråns kunder är Brit Care, Helly Hansen, JYSK, Meira, Merrell och Pågen. I Finland representerar Akvamariini det globala nätverket Porter Novelli och företaget har alltid haft särskilt nära samarbete med det nordiska nätverket. Finlands största pressdag inom livsmedelsbranschen Food for Media är ett koncept som utvecklades av Akvamariini och som fyller tio år 2019.

 

Grapevine Media Oy är en expert på digital marknadsföring som ökar kundernas attraktivitet på webben. Byrån som grundades 2009 har specialiserat sig på innehållsmarknadsföring på webben och i sociala medier. Exempel på Grapevines kunder är Arvid Nordquist Viinit, Brit Care, Dansukker Suomi, Lease Plan och Järvikylä.

 

<< Tillbaka