• Viestintätoimisto Akvamariini elintarvikeala
Ruokaosaaminen2019-04-01T10:30:21+02:00

Project Description

Akvamariinin ruokaosaaminen

Syöminen ja juominen ovat elämän perusehtoja.

Toisille kyse on lähinnä elimistön polttoaineesta, mutta useimmille meistä myös nautinnon lähteestä ja hyvästä syystä kokoontua yhteen ystävien ja läheisten kanssa. Jokainen elintarvikealan yritys haluaa, että omat tuotteet yhdistyisivät kuluttajien mielessä jälkimmäiseen kategoriaan.

Tähän haasteeseen olemme Akvamariinissa vastanneet jo vuodesta 2004, ja mukaan onkin mahtunut paljon: Olemme videoineet huippukokkeja paistinpannuineen ja selviytyneet siitä, että bussi jättää lastillisen pohjoismaisia ruokatoimittajia liikenneympyrään Pariisissa, koska työvuoro loppuu juuri ennen lentokentälle pääsyä. Olemme toimistojemme Nordic-tapaamisessa kirjaimellisesti polttaneet kanoja. Ripeä konsulttimme on keräillyt juuri sopivan vihreitä lehtiä maastosta asiakkaan näytelähetystä siivittämään.

Olemme lanseeranneet innovatiivisia tuotteita ja palveluita niin kotimaahan kuin ulkomaillekin. Olemme oikoneet aggressiivista kilpailijaviestintää yritysostojen yhteydessä. Olemme pitäneet lukemattomia media-, esiintymis- ja johtoryhmävalmennuksia, ruotineet oikeustapauksiin reagoimista ja valmistelleet asiakkaan vastauksia kriittisille kysyjille. Olemme pohtineet ostajia eniten kiinnostavia kysymyksiä.

Elintarvikeviestinnässä näkökulmat voivat vaihdella laajasti, aina tunnepitoisesta lifestylesta tiukasti ravitsemuksellisiin kulmiin. Välillä kohderyhminämme ovatkin vaikkapa ravitsemusasiantuntijat ja lääkärit, toisinaan suoremmin vähittäiskauppa ja horeca.

Kun aloimme rakentaa Suomen nykyään suurinta elintarvikealan pressipäivää Food for Mediaa, lähtökohtana oli vahva mediaosaamisemme alalta. Sittemmin solmimme ensimmäisenä toimistona yhteistyön ruokavaikuttajien yhteisön kanssa. Tänä päivänä media, some, vaikuttajat sekä alan kuluttajapalvelusta vastaaminen ovat kaikki saumaton osa palvelukokonaisuuttamme.

Alalla riittää viestittävää, sillä ruoan ja juoman ympärille syntyy – ja synnytetään – jatkuvasti uusia trendejä, minkä lisäksi toimintaympäristö muuttaa muotoaan. Me Akvamariinissa tunnemme suomalaisen ruokamarkkinan ja ruokaviestinnän läpikotaisin.

Mitä sinulle laitetaan?