Ruokaa ja juomaa nautitaan joka päivä. Elintarvikeala tarjoaa tuotteita, jotka ovat läsnä elämässämme jatkuvasti. Paljon ehtii myös sattua ja tapahtua, jonka vuoksi kriisiviestintä elintarvikealalla on äärimmäisen tärkeää.

Ruoalla meille monia merkityksiä: ravitseminen, terveyden ylläpitäminen tai hoitaminen, itsensä ja toisten hemmotteleminen, sosiaalisten ja kulttuurillisten tapojen merkitys. Ruoka liittyy myös erityishetkiin, joissa halutaan nauttia ja viihtyä. Elintarvikealan yrityksellä onkin paljon paikkoja myös epäonnistua, sillä ongelmat ruuan saatavuudessa, maussa tai laadussa saavat ihmiset reagoimaan voimakkaasti.

Vielä kriittisempää on, jos elintarvike onnistuu uhkaamaan ihmisen terveyttä tai henkeä.

Kriisiviestinnän ja haasteiden ennakoimisen pitäisikin olla avainasemassa elintarvikealan viestintästrategioissa. Avoimuus ja selkeät viestinnän toimintamallit auttavat kiperissä tilanteissa pitkälle.

Kriisejä voi ennakoida ja jopa välttää

 

Lue lisää Akvamariinin kriisiviestinnän palveluista.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *